lördag 21 december 2013

Julhälsning


Ett händelserikt år går mot sitt slut. Det har varit ett givande år och mycket har hänt, både på hemmaplan och i riksdagen.
Jag vill börja med att rikta ett stort tack till er alla för det stöd och förtroende som ni gett mig för att fortsätta mitt arbete i riksdagen. Jag är stolt och tacksam över att få representera Moderaterna i Värmland i Sveriges Riksdag.

Under året som gått så har jag varit ute på en rad besök. Bergsskolan i Filipstad, SOMAS i Säffle, PEC Callcenter i Kristinehamn, restaurangen Olssons brygga i Arvika, Drivhuset i Karlstad. Ja det är en litet axplock av alla de besök jag gjort i länet. Vi har diskuterat ungdomsjobb, restaurangmoms, utbildning, företagande och trygghet. Det är viktigt för mig att få vara ute så mycket som möjligt, det är samtalen som lägger grunden till politisk utveckling och en bättre framtid för oss alla.

Ett nytt år väntar framför oss, valåret 2014 som ska avgöra nästa mandatperiods regering.Sverige är ett bra land att leva i. Trots kriser har vi ökade resurser till välfärden. Vi har ökat drivkrafterna för människor att arbeta och det ger resultat. Därför kommer vi fortsätta att ta striden för att jobben ska bli fler och komma fler till del. Vi tror att ett bra Sverige kan bli bättre – och att alla behövs i arbetet med att ta oss dit.


Avslutningsvis vill jag önska er alla en god jul och ett gott nytt år, med möjlighet till mycket vila och umgänge med familj och vänner.

Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar